Friday 30 September 2011

SELAMAT TINGGAL SEPTEMBER 2011

  1. Hari ini hari terakhir bulan September 2011. Alhamdulillah, untuk setakat hari ini bersyukur ke atas kehidupan yang telah dijalani, atas nikmat panjang usia, nikmat kesihatan, kebahagiaan, kesenangan dan banyak lagi nikmat-nikmat lain yang telah dikecapi.
  2. Kita harus sedar bahawa di dalam kehidupan ada pahit, manis, tawar dan berbagai rasa yang telah dialami dan bakal dihadapi. Oleh kerana kita manusia yang dianggap mempunyai perasaan dan rasa, kita adalah individu yang berbeza daripada individu yang lain.
  3. Keberlainan inidividu ini sebenarnya wujud secara semulajadi dan psikolgi. Sebagai bahasa yang mudah, setiap individu adalah UNIK. Unik dari segi kelahirannya, rupanya, pengalaman-pengalaman yang dilaluinya, budaya hidupnya dan sebagainya yang menunjukkan perbezaan dengan individu yang lain.
  4. Walaupun begitu, kita harus membentuk diri kita menjadi manusia yang lebih baik dalam erti kata pertumbuhan dan kesempurnaan.
  5. Kesimpulannya, jadilah manusia yang lebih baik dari hari ini walaupun kita mempunyai latar yang berbeza. Jadilah manusia yang bertimbang rasa kerana yang demikian akan menjadikan kita seorang yang sentiasa bersyukur dan sentiasa bermuhasabah. 
  6. Selamat tinggal September 2011!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...